Arbeidsmarktcommunicatie


Dat je energie en creativiteit moet stoppen in het promoten van je bedrijf en product, dat is voor iedere ondernemer de normaalste zaak van de wereld. Dat deze vlieger ook op gaat voor wat betreft het promoten van het bedrijf als werkgever is veel minder vanzelfsprekend.

De kwaliteit van de kandidaten die solliciteren is in grote mate afhankelijk van de manier waarop bedrijven werven, de omschrijving van de vacature en wat een bedrijf de sollicitant te bieden heeft. Met andere woorden:

Arbeidsmarktcommunicatie


Het komt veel voor dat bedrijven, bij het communiceren van vacatures,  er zich met 1 regel van af maken en vervolgens hopen op veel goede reacties. Een echt praktijkvoorbeeld:

Wij zoeken een kok, harde werker en flexibel. Werktijden van 08.00 tot sluit en minstens 1 dag per week vrij

Het leverde uiteraard niet de juiste reactie op.

Geef een duidelijke omschrijving van de kandidaat die je zoekt. Welke opleiding moet hij of zij hebben gedaan, hoeveel en welke werkervaring en als je bang bent voor teveel reacties, geef dan aan dat het geen zin heeft te solliciteren als niet aan de functie-eisen wordt voldaan.

Geef ook een goede en eerlijke indruk van de werkzaamheden, werkomstandigheden en werksfeer. Informatie over opleidingsmogelijkheden, bezoeken aan leveranciers of plaats bijvoorbeeld een link naar de menukaart.

Kun je hulp gebruiken bij je arbeidsmarkcommunicatie of wil je dat wij de vacature teksten eens onder de loep nemen en adviezen geven? Klik dan hier voor tarieven en informatie (optie 6)